Sabtu, Ogos 20, 2016

Blurb Preview; Suamiku Pembuli Cinta



Wafiyyah Iman, hidup cerianya dilengkapi dengan mak, abah dan adik lelakinya. Tapi, siapa sangka di sebalik sikap happy go luckynya, dia mempunyai kisah silam yang memeritkan. Sejak pertemuannya dengan seorang lelaki yang dia kira agak misteri, jantungnya mula berdegup tidak tentu hala. Petanda apakah ini? Dia sendiri tidak pasti! 


Irsyad Rykarl, kehadiran lelaki misteri ini sungguh tidak terduga. Kenapa semua perkara tentang dia lelaki ini boleh tahu? Namun, siapa akan menjangka bahawa Irsyad Rykarl sebenarnya mahu dia menjadi teman hidupnya! “Awak kenal saya tak sampai pun setahun…”
“Hmm... Dah terlebih kenal pun sebenarnya.”



“Apa dia?” Tapi kalau dah namanya jodoh, lari ke hujung dunia pun akan bertemu juga. Irsyad yang caring, Irsyad yang menawan, Irsyad yang menggoda, perempuan mana saja yang tidak cair? Mungkin jantung dan hati boleh tercabut dari tangkainya.

Akhirnya, Wafiyyah Iman akur dan menerima ketentuan daripada Tuhan. Irsyad akan menjadi suami pertama dan terakhir buatnya, tak ada yang lain. Sungguh, Irsyad pandai melayan dirinya. Membuatkan dia terasa di awang-awangan. Membuatkan dia terasa seperti puteri raja. Dan apa yang pasti, dia tidak menyesal memilih lelaki itu sebagai soulmatenya.

Tetapi, lumrah kehidupan tidak pernah terlepas daripada masalah. Alam rumah tangga yang pada awalnya bahagia mula bergoncang akibat satu rahsia yang tersimpan kemas oleh Irsyad. Sungguh, dia tidak pernah menyangka bahawa Irsyad sanggup mengkhianatinya! Tapi rahsia apa yang Irsyad sorokkan daripada Wafiyyah Iman sehingga menyebabkan isterinya itu bertindak menjauhkan diri?