Khamis, Ogos 18, 2016

Blurb Preview; Jodoh Satu Rumah



Kehilangan abah dan umi dalam sekelip mata membawa Ara Adalea ke dalam kehidupan kawan uminya, Sufi. Sufi mempunyai seorang anak lelaki bernama Adif Ashman, yang sememangnya terlalu benci kepada Ara Adalea kerana baginya Ara Adalea merampas kasih sayang mamanya. Adif Ashman cukup tidak berkenankan Ara Adalea. 


Ara Adalea juga tidak boleh bertemu dengan Adif Ashman. Jika mereka bertemu ada sahaja yang tidak kena dengan mereka. Sentiasa mahu berbalah. Ara Adalea yang sentiasa memakai pakaian tidak cukup kain bagi Adif Ashman. Namun, demi membahagiakan mama angkatnya itu Ara Adalea mengambil keputusan untuk berkahwin dengan Adif Ashman. “Ingatkan awak tak suka saya,”- Ara Adalea.


“Sukalah, kalau tidak tak adalah aku nak cium-cium kau tu. Rugi kahwin kalau tak cium-cium macam tu.”- Adif Ashman.

Bakti Wafi, lelaki gila talak terus mengganggu rumah tangga tanpa cinta itu. Walaupun tanpa cinta, rumah tangga Ara Adalea dan Adif Ashman tetap bertahan. Biarlah datang seribu Bakti Wafi, Ara Adalea tidak akan berpaling daripada Adif Ashman. Tetapi mampukah Adif Ashman bertahan apabila kekasihnya, Alfiya, kembali semula?