Rabu, Februari 10, 2016

Suara Hilang; Ziana Zain Harapkan Doa Peminat!


Penyanyi Ziana Zain terkilan tidak dapat beraksi pada peringkat final program Seiras Seirama yang berlangsung pada Ahad lalu akibat mengalami sakit tekak dan demam.


Ziana atau nama sebenarnya Siti Roziana Zain, 48, berkata, dia sepatutnya berduet dengan Mas Idayu pada segmen persembahan ikon program berkenaan namun kesihatannya yang terganggu sejak dua minggu lalu membantutkan hasrat tersebut.

"Rasa ralat sangat apabila tengok rakan-rakan lain mengadakan persembahan untuk peminat dan saya hanya dapat tengok sahaja.

"Tetapi hendak buat macam mana keadaan kesihatan tidak mengizinkan dan suara saya pun tersekat-sekat dan serak akibat demam," katanya kepada mStar Online.



Dalam pada itu, Ziana berkata, dia tidak berasa tertekan apabila suaranya hampir hilang akibat demam dan menjelaskan sudah mendapatkan rawatan di hospital.

Jelas Ziana, doktor mengesahkan keadaannya tidak membimbangkan selain ia tidak memudaratkan dan perlu mendapatkan rehat secukupnya untuk segera pulih seperti biasa.

"Asalnya demam sahaja tetapi biasalah ia membawa kepada selesema, batuk dan sakit tekak. Doktor juga beritahu tidak perlu bimbang dan perlu berehat," katanya.

Sementara itu, Ziana berkata, dia bernasib baik kerana sepanjang bulan ini dia tidak mengambil sebarang tawaran nyanyian kerana ingin memberi fokus kepada tugas sebagai juri program Maharaja Lawak Mega 2016.

"Masa minggu pertama MLM lagi ada yang sudah tegur kenapa dengan suara saya dan ketika itu saya memang tengah demam.

"Nasib baik bulan ini tidak ambil tawaran nyanyian dan berharap semua mendoakan kesihatan saya segera sembuh selepas ini," ujarnya.