Jumaat, Julai 03, 2015

10 Sikap Yang Menjadikan Diri Kita Selamanya Miskin; Pendedahan Eksklusif Penulis Buku Hartanah



  • Kita kekal bergaya dan kelihatan kaya walaupun kita tak mampu sebenarnya
  • Gaji kita macam kuli tetapi belanja macam menteri
  • Baju raya mesti Jakel punya yang Mydin rasa ngeri
  • Bazar Ramadan dah jadi dapur kedua kita
  • Falsafah kita “Raya setahun sekali, apa salahnya tempah baju 7 warna warni”
  • Kita tak rasa bersalah dah 7 tahun nikah masih duduk rumah sewa
  • Nak sedekah tapi rasa berat rasanya
  • Tak pernah ada buku kewangan, sebab suka baca novel Suamiku Sotong Kurita
  • Hanya dengar radio Hot.fm dan Era tapi tak pernah dengar IKIM.fm
  • Rasakan apa yang terjadi ini adalah sebab gaji saya memang kecil dan tak boleh buat apa apa.


 Facebook: Azizul Azli Ahmad

1 Komentar:

Write Komentar
MG schmidt
AUTHOR
3/7/15 4:30 PTG delete

baju raya kalau spsg je xckup
pdhal spsg pun dh ckup dh
bukan pakai pun semua pasang tu kan ..huhuhu

Reply
avatar