Isnin, Jun 08, 2015

Fesyen Baju Melayu Semakin Merepek, Disamakan Dengan Watak Animasi?


Sumber: Facebook

Mesti ramai yang ingat busana yang diperagakan Neelofa dalam sebuah majlis anugerah tidak lama dahulu menjadi viral sehingga ada yang membuat perbandingan dengan kostum watak animasi popular. Terkini menerusi laman sosial tersebar gambar Baju Melayu yang diperagakan seorang lelaki dan disamakan pula dengan watak animasi, pemilihan warna pun lebih kurang sama! Kelakar pula tengok. Sejujurnya, Baju Melayu mengalami pelbagai transformasi saban tahun sejak 10 tahun kebelakangan ini. Jika dulu hanya bersulam, sekarang dari bertampung, berlipat dan segala macam gaya ada. Paling menyerlah tahun lepas dan tahun ini fesyen samping segera, yang Muz pun tak tahu layak atau tidak digelar samping! Hehe... For me, samping should be 100% songket! Apa pula pandangan anda tentang peralihan fesyen Baju Melayu ini?

4 Komentar

Write Komentar
Tasha Aqisha
AUTHOR
9/6/15 12:38 PG delete

sangat merepek fesyen sekarang
http://cercitertashaqisha.blogspot.com/2015/06/bertatihlah-dengan-kaki-sendiri.html

Reply
avatar
Noor Hayati
AUTHOR
9/6/15 2:42 PG delete

tak faham lah fesyen zaman sekarang ni -.-

Reply
avatar
fifie feyca
AUTHOR
9/6/15 4:30 PG delete

hahaha... terbaik tu je komen dia..
http://feycasnowie.blogspot.com/2015/06/edisi-jom-terjahlah-2.html

Reply
avatar
Ayuni
AUTHOR
9/6/15 8:57 PG delete

dah tiada keaslian lepas tu sangatlah tidak cantik kalau sitiru seperti k-pop...

Reply
avatar