Isnin, Jun 08, 2015

Awas Telekung Renda Seakan Salib; Sederhana Ketika Solat Lebih Baik



Muz terpanggil untuk berkongsi tentang sekeping gambar telekung solat wanita yang rendanya agak melampau. Sangat besar. Dan bila tengok dua tiga kali, serupa salib pun ada. Ada baiknya kaum Hawa berpakaian menepati syarak ketika solat, kalaupun nak selesa, lebih baik pentingkan material seperti jenis kain yang tidak panas dan tidak licin, berbanding sibuk memlih warna terang atau renda-renda yang sarat. Kalaupun beli juga sebab dah minat sangat, cukuplah pakai dalam bilik, ketika solat jemaah bersama suami! Kadang-kadag niat kita boleh disalah tafsir, buat apa sengaja nak timbulkan fitnak tak? Apa pandangan anda?!

3 Komentar

Write Komentar
8/6/15 2:28 PTG delete

sekarang ni terlalu banyak sangat telekung yang fancy-fancy, yang sederhana sudahlah yer tak?

Reply
avatar
Alongxp
AUTHOR
8/6/15 2:57 PTG delete

Beria pakai telekung siap renda siap lip lap lip lap sapa nak tengok? silap-silap mengganggu tumpuan jemaah lain masa solat
"tu dia, meghelip telekung dia, mana dia beli? beghapa ghega dia?" kata jemaah lain dalam hati semasa solat (itukan contoh)

hehehehe

Reply
avatar
Noor Hayati
AUTHOR
8/6/15 7:21 PTG delete

Bahaya la zaman skrg ni. telekung pun naik ikot fesyen. pakai telekung plain putih je lah dah cukup.

Reply
avatar