Jumaat, April 24, 2015

Remy Ishak Terkilan Bukan Hero Dalam Pilot Cafe


Terlalu menjiwai novel Pilot Cafe membuatkan aktor hebat Remy Ishak menyimpan angan-angan sejak di bangku sekolah untuk memegang watak hero ‘Ameer Reza’ sekiranya penulisan itu diadaptasikan ke layar perak.Tekaannya tepat apabila novel tersebut berjaya diadaptasi ke filem namun rezeki tidak berpihak kepadanya sebaliknya dia hanya ditawarkan watak sokongan sebagai ‘Rashid’.Mengakui sedikit terkilan, Remy bagaimanapun berpuas hati kerana terlibat sama dalam grup produksi tersebut.“Memang saya baca novel ini ketika zaman sekolah dan fokus yang saya berikan adalah pada watak Ameer dan saya sendiri tidak pasti mengenai watak Rashid.“Sebenarnya agak terkilan sebab setiap orang pasti ada impian tapi rezeki sudah di situ, jadi saya terima lagi pun Fahrin juga buat yang terbaik untuk watak hero dalam filem ini. “Bawa watak Rashid pun sudah cukup buat saya gembira kerana saya memang peminat novel ini dan berpeluang turut serta dalam pembikinannya pun sudah cukup bagus untuk saya,” jelasnya ketika ditemui pada majlis pratonton filem Pilot Cafe, kelmarin.